گسترش فولاد در مسیر سال‌های گذشته

گسترش فولاد در مسیر سال‌های گذشته

گسترش به دنبال ترمیم
بازی‌های هفته‌های ابتدایی نشان می‌دهد که لوکا‌بوناچیچ با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و به نظر می‌رسد که این تیم نیاز به تقویت در خطوط دفاع و حمله دارد، اگرچه این تیم دست به خریدهایی زده است و «سامان نریمان جهان» یکی از خریدهای این تیم است که ممکن است بتواند در صورت درخشش، مشکلات خط حمله و گلزنی گسترش را کاهش دهد. البته باید گفت که  سامان فصل گذشته در ماشین‌سازی و پرسپولیس آماده نبود و به خصوص در نیم‌فصل دوم به یک بازیکن نیمکت نشین در پرسپولیس بدل شده بود. این تیم از مشکلات دروازه بانی نیز رنج می‌برد و این مشکلات سبب شد که گسترشی‌ها در هفته چهارم «کورش ملکی» را جایگزین «فرناندو دخسوس» کنند. گسترش در 4 بازی موفق به کلین‌شیت و بسته نگه داشتن دروازه خود نشده است. گسترشی‌ها در بازی گذشته با ترکیب «کورش ملکی» ، «دراگان ژارکوویچ»، «مسیح زاهدی»، «میلاد شیخ فخرالدینی»، «احمد رضا زنده روح»، «یوسف سیدی»، «هادی کاخا»، «رضا خالقی فر»، «پیمان بابایی»، «آندرانیک تیموریان» و «علیرضا نقی زاده» به میدان رفتند. البته نقی زاده که با مصدومیت زمین را ترک کرده است، ماه‌ها از ترکیب گسترش دور خواهد ماند و «مسعود ابراهیم زاده» نیز به همین دلیل هنوز نتوانسته است وارد ترکیب گسترش شود. شاید مهم ترین تغییر در ترکیب گسترش فولاد، تغییر دروازه بان این تیم است و به نظر می‌رسد 3 هفته ناکامی فرناندو‌دخسوس باعث شده است که دروازه بان دوم این تیم شانس حضور در میدان را داشته باشد. اگرچه حضور اول کورش ملکی نیز چندان امیدوار کننده نبود.

بازیکنان امتیازآور
با وجود ضعف‌های گسترش فولاد، بیشتر بازیکنان این تیم توانسته‌اند حضور راضی کننده ای در ترکیب تیم داشته باشند. رضا خالقی فر با 2 گل زده بهترین گلزن تیم و امتیازآورترین بازیکن گسترش است. این بازیکن یکی از گل‌های خود را از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده است. میلاد فخرالدینی نیز دیگر گلزن این تیم است. محمد امین حاج محمدی نیز تنها پاس گل گسترش در هفته‌های ابتدایی را به نام خود ثبت کرده است.

نقل و انتقالات گسترش فولاد
در یکی دو روز گذشته باشگاه نفت آبادان طی درخواستی که از گسترش فولاد تبریز داشت، از مسئولان این باشگاه خواست تا با معاوضه «امید جهانبخش» با «مسعود ابراهیم زاده» قبل از پایان نقل و انتقالات لیگ برتر موافقت کنند. «هوشنگ نصیرزاده» مدیرعامل باشگاه گسترش فولاد در این زمینه می‌گوید: صحبت‌هایی با مسئولان نفت آبادان داشته ایم. به هر حال ما این موضوع را در هیات مدیره باشگاه گسترش فولاد مطرح می‌کنیم اما این را باید در نظر بگیرید که ابراهیم زاده بازی زیادی برای ما انجام نداده است و از طرف دیگر «مهرداد قنبری» را نیز در پست او داریم. به گفته وی، باید دید این دو بازیکن راضی به چنین معاوضه ای هستند یا خیر. به نظر می‌رسد ابراهیم‌زاده رضایت دارد اما جهانبخش نیزباید  راضی به این معاوضه باشد. یک روز پس از درخواست تعویض جهانبخش و ابراهیم زاده، مسئولان باشگاه نفت آبادان در دومین پیشنهاد خود خواهان به خدمت گرفتن «امین درویشی» نیز شدند. مهاجم ریزنقش سال گذشته گسترش فولاد که توسط «لوکا بوناچیچ» از تیم کنار گذاشته شده، مورد توجه «فراز کمالوند» است و به همین خاطر باشگاه نفت آبادان به گسترش فولاد پیشنهاد کرده «فرید کریمی» را با امین درویشی معاوضه کنند. ظاهرا کمالوند از عملکرد فرید کریمی در نفت آبادان راضی نیست و به همین خاطر خواهان این معاوضه با گسترش فولاد شده است.

موافقت گسترش با معاوضه ابراهیم‌زاده و جهانبخش
باشگاه گسترش فولاد تبریز بالاخره با معاوضه مسعود ابراهیم زاده و امید جهانبخش موافقت کرد. بر این اساس ابراهیم زاده که سال ها در تراکتورسازی و گسترش فولاد شاگرد «فراز کمالوند» بود، بار دیگر در نفت آبادان کنار او خواهد بود. همچنین امید جهانبخش پدیده فصل گذشته صبای قم که ابتدای لیگ هفدهم به نفت آبادان پیوسته بود، نتوانست در این تیم نظر کمالوند را جلب کند و راهی گسترش فولاد تا شاگرد لوکا بوناچیچ باشد.
به گفته فراز کمالوند، سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان، با اضافه شدن ابراهیم زاده بسیاری از مشکلات صنعت نفت در جناح چپ حل خواهد شد.جهانبخش نیز فصل قبل بازی های درخشانی در تیم صبای قم انجام داده بود و مورد توجه تیم های لیگ برتری از جمله استقلال و پرپسولیس قرار داشت.
از سوی دیگر «ادسون هنریکه» مدافع برزیلی که سال گذشته در ماشین سازی تبریز توپ می‌زد، مورد توجه مسئولان باشگاه گسترش فولاد قرار گرفته بود. او مذاکراتی را با مدیران باشگاه گسترش فولاد انجام داد و توافق اولیه نیز حاصل شد اما در نهایت منجر به امضای قرارداد نشد. ظاهرا هنریکه در جلسه نهایی با مسئولان گسترش فولاد مبلغ بالاتری نسبت به توافق اولیه درخواست کرده که این موضوع با موافقت مسئولان گسترش فولاد همراه نشده و به همین خاطر منجر به عقد قرارداد نشده است.

   شایعات پیرامون گسترش و ماشین
خرید تیم ماشین سازی توسط مالک گسترش فولاد، این روزها حرف و حدیث‌های زیادی را پیرامون این 2 تیم ایجاد کرده است و بدون شک این خرید از نظر روحی روی کادر فنی گسترش فولاد و بازیکنان این تیم تاثیر خواهد گذاشت. گسترش تیمی بدون هوادار است و با توجه به قانونی که باعث می‌شود تا هر مالک حقیقی یا حقوقی تنها یک تیم در لیگ برتر داشته باشد، در صورت صعود ماشین سازی به لیگ برتر، با خطر جدی مواجه خواهد شد. بدون شک در صورت انتخاب بین 2 تیم، ماشین سازی در اولویت خواهد بود و این نمی‌تواند برای گسترش مناسب باشد. گسترش 3 بازی حساس در ادامه رقابت‌های فوتبالی کشور خواهد داشت، به طوری‌که این تیم علاوه بر بازی تعویقی مقابل پرسپولیس باید در جام حذفی نیز مقابل نفت مسجد سلیمان در خانه حریف به میدان برود. این تیم در هفته ششم نیز باید به مصاف نفت تهران برود. بر همین اساس گسترشی‌ها علاوه بر تمرین بیشتر نیاز به تزریق روحیه از سوی مدیرعامل و مالک باشگاه نیز دارند.

http://ostani.hamshahrilinks.org/Ostan/Iran/AzarbayjanSharghi/Contents/%DA%AF%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%B4-%D9%81%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%B3%DB%8C%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%84%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%AF%D8%B0%D8%B4%D8%AA%D9%87?magazineid=


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ن : یعقوب کامرانی
ت : سه شنبه 7 شهريور 1396


محمد بن حسن عسکری (عج) آخرین امام از امامان دوازده گانه شیعیان است. در ١۵ شعبان سال ٢۵۵ هـ.ق در سامرا به دنیا آمد و تنها فرزند امام حسن عسکری (ع)، یازدهمین امام شعیان ما است. مادر آن حضرت نرجس (نرگس) است که گفته اند از نوادگان قیصر روم بوده است. «مهدی» حُجَت، قائم منتظر، خلف صالح، بقیه الله، صاحب زمان، ولی عصر و امام عصر از لقبهای آن حضرت است.